Σε ελληνικά χέρια το τρίτο Rafale - Κρίσιμες ώρες για την αναβάθμιση των F-16 Block 50

To τρίτο Rafale F3R «ντύθηκε» στα γαλανόλευκα την Παρασκευή 1η Οκτωβρίου.

 

Οι Γάλλοι τηρούν απαρέγκλιτα το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και η Πολεμική Αεροπορία.

 

Για την ΠΑ η τήρηση των συμφωνηθέντων είναι υψίστης σημασίας καθώς θέλει να ολοκληρωθεί στην ώρα του ο εκπαιδευτικός κύκλος πιλότων και μηχανικών στην Γαλλία.

 

Μην ξεχνάμε πως τα στελέχη αυτά θα είναι οι «δάσκαλοι» των υπολοίπων όταν επιστρέψουν στην Ελλάδα.

 

Το τρίτο Rafale F3R πέρασε στα Ελληνικά χέρια κι από το Ιστρ βρίσκεται πλέον στο Μερινιάκ, νοτιοδυτικά της Γαλλίας για να ενσωματωθεί με τ’ άλλα δυο.

 

Σύμφωνα με το ΓΕΑ, ήδη η επιτροπή παραλαβής των 24 πλέον Rafale F3R, ελέγχει αρχικά στο έδαφος το 4ο της πρώτης 6άδας που αναμένονται να τροχοδρομήσουν στην Τανάγρα περί τα τέλη Δεκεμβρίου, αρχές του νέου έτους.

 

Δεν είναι τυχαίο που η Τουρκία έχει αυξήσει τις προκλήσεις σε αυτό το χρονικό διάστημα καθώς γνωρίζει πως όταν ενταχθούν τα 24 Rafale στην ΠΑ οι συσχετισμοί θα αλλάξουν στον αέρα σημαντικά.

 

Σημειώνεται ότι η παρτίδα των πρώτων έξι Rafale θα αποτελείται από μεταχειρισμένα αεροσκάφη.

 

Παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι συνομιλίες ανάμεσα στο ΓΕΑ και γαλλικά τεχνικά κλιμάκια για την προσθήκη των επιπλέον έξι Rafale F3R που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

 

Η επιπλέον παραγγελία θα περιλαμβάνει τέσσερα μονοθέσια και δυο διθέσια μαχητικά.

 

Πάντως, το ενδιαφέρον δεν βρίσκεται μόνο στα Rafale αλλά και στο αν επιτέλους θα περάσει από την Βουλή η απόφαση της Πολεμικής Αεροπορίας να προχωρήσει στην αναβάθμιση των 38 αεροσκαφών F-16 Block 50 που είχαν παραληφθεί από την Ελλάδα το 1992 επί κυβερνήσεως Κωνσταντίνου Μητσοτάκη.

 

Η αναβάθμιση αυτή θα προσδώσει στα 38 αεροσκάφη της 341 & 347 Μοίρας, ακόμη τριάντα χρόνια ζωής και παράλληλα θα έχουν την δυνατότητα δικτυοκεντρικής σύνδεσης τόσο με τα νέα μαχητικά Rafale αλλά και με τα 84 F-16 Viper.

 

Το πρόγραμμα αυτό έχει καθυστερήσει αδικαιολόγητα και έπρεπε από την αρχή να ενταχθεί στην αναβάθμιση των F-16 στο επίπεδο Viper.

 

Τα Block 50 έπρεπε να περάσουν στο επίπεδο Advanced έτσι κι αλλιώς.