Fraport: Βρήκαμε 12.200 καμένες λάμπες στα 14 αεροδρόμια

Ούτε λεφτά για λάμπες δεν υπήρχαν άλλα ο Σπίρτζης δεν ήθελε να δώσει τα αεροδρόμια στη Fraport

O διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής κοινοπραξίας, Αλεξάντερ Ζίνελ, περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση με την οποία βρέθηκαν αντιμέτωπα τα συνεργεία επισκευών.

Μιλώντας σε πρόσφατη ημερίδα του ΕΒΕΑ για την εθνική στρατηγική μεταφορών, ο Αλεξάντερ Ζίνελ υποστήριξε πως η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έκανε οικονομία με διάφορους τρόπους.

 

Συγκεκριμένα οι Γερμανοί υποστηρίζουν πως:

* βρέθηκαν 12.200 καμένες λάμπες. Πρόκειται για τεράστιο αριθμό: εάν -υποθετικά- ο αριθμός των βλαβών στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αναγόταν σε ορίζοντα επταετίας, δηλαδή ως χρονική αφετηρία ετίθετο το 2010, σημαίνει ότι κάθε χρόνο καίγονταν 1.742 λαμπτήρες χωρίς να αντικατασταθούν.
* αντικαταστάθηκαν και τοποθετήθηκαν 1.287 πυροσβεστήρες
* τοποθετήθηκαν 81 καινούργια κλιματιστικά

Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας από τον Απρίλιο έως τις 21 Σεπτεμβρίου, η Fraport πραγματοποίησε συνολικά 7.765 εργασίες από τις οποίες περίπου 2.900 αφορούσαν διορθωτικές επεμβάσεις, 4.650 εργασίες είχαν προληπτικό χαρακτήρα, ενώ περίπου 200 αφορούσαν έργα αποκατάστασης μικρής κλίμακας .

 

Η Fraport  ζητά να ενεργοποιηθεί η πρόβλεψη της σύμβασης παραχώρησης σχετικά με την κατάσταση των αεροδρομίων. 
 
Η σύμβαση προβλέπει ότι ο ανάδοχος θα πρέπει να αποζημιωθεί, εάν οι υποδομές των αερολιμένων, ως πάγια περιουσιακά στοιχεία, κατά τη στιγμή της παραλαβής τους είναι σε χειρότερη κατάσταση, σε σχέση με τη στιγμή της υποβολής των προσφορών.
 
Η υπόθεση αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης (και μέσω της νομικής οδού) μεταξύ της ΥΠΑ και της ελληνογερμανικής κοινοπραξίας.

 

Είχαν προηγηθεί πριν δύο εβδομάδες επικριτικές δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη:

«Μέχρι στιγμής η κοινοπραξία δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας»,  είχε δηλώσει ο υπουργός στο «Πρακτορείο 104,9 fm», κληθείς να σχολιάσει δημοσιεύματα περί τριβών στις σχέσεις της γερμανικής εταιρείας με το ελληνικό δημόσιο, με επίμαχο ζήτημα τα έργα αναβάθμισης στους διαδρόμους απο-προσγειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία».

«Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη, από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν», παρατήρησε χαρακτηριστικά ο κ.Σπίρτζης, καλώντας τη γερμανική εταιρεία «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων» και όχι αυτή που θα πει στη χώρα «τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει». Γι’ αυτό, τόνισε, «ας αφήσει καλύτερα τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρημαδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς, που τα επιβλέπουν».

Αν  τώρα υπάρχει κάποιο άλλο αίτημα από την πλευρά της εταιρείας, συμπληρωσε ο υπουργός Υποδομών υπάρχει και «η διαδικασία μέσα στη σύμβασή τους για επίλυση των διαφορών».