Στην «Άκτωρ» τα έργα Καλογρίτσα - Έσκασε το σκάνδαλο λέει η αντιπολίτευση

Η εταιρία ΑΚΤΩΡ αναμένεται να αναλάβει την ολοκλήρωση των τεσσάρων εργολαβιών του Ομίλου Καλογρίτσα που βρίσκονται σε εξέλιξη, μετά την αδυναμία του δεύτερου να ανταποκριθεί στις συμβατικές του υποχρεώσεις.

Η αίτηση υποκατάστασης υπεβλήθη σε συνεννόηση με την Τράπεζα Αττικής, προκειμένου να μην υποστεί η τράπεζα ζημιές εκατομμυρίων από τις εγγυητικές επιστολές που έχει εκδώσει για την κατασκευαστική εταιρεία της οικογένειας Καλογρίτσα, σε περίπτωση που εκείνη κηρυχθεί έκπτωτη από τα έργα.

Η Άκτωρ θα αναλάβει το έργο της τηλεθέρμανσης της Φλώρινας, προϋπολογισμού 41,3 εκατομμυρίων ευρώ, την κατασκευή του οδικού άξονα Καλλονή - Σίγρι, ύψους 35 εκατομμυρίων ευρώ, για την οποία μάλιστα υπεγράφη προ διετίας συμπληρωματική σύμβαση, την αποχέτευση στο Διόνυσο, με προϋπολογισμό 16 εκατομμύρια ευρώ, κι ένα ακόμα τεχνικό έργο στον Πειραιά. 

Ηεξέλιξη αυτή δημιουργεί σοβαρές αμφιβολίες και για το κατά πόσο ο όμιλος Καλογρίτσα θα είναι σε θέση να υλοποιήσει τις τέσσερις εργολαβίες στις οποίες έχει μειοδοτήσει, με πολύ υψηλές εκπτώσεις που υπερβαίνουν το 50%, για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος. 

 

Οι παραπάνω εξελίξεις κάνουν την αντιπολίτευση να μιλά για αποκάλυψη σκανδάλου

Ο τομεάρχης Υποδομών του Κινήματος Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης χαρακτηριστικά κάνει λόγο για ένα από τα πιο μεγάλα σκάνδαλα των τελευταίων ετών.

«Ο προκλητικός συγχρωτισμός του κατασκευαστικού ομίλου Καλογρίτσα με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα, τον Υπουργό Χρ. Σπίρτζη και πολλούς ακόμη κυβερνητικούς αξιωματούχους, δυστυχώς για τους εμπνευστές του, αναδεικνύει την οσμή του μεγαλύτερου σκανδάλου στη διάρκεια της κρίσης», σημειώνει συγκεκριμένα και αναφέρει τα εξής:

1. Υποκατάσταση του ομίλου Καλογρίτσα στα περισσότερα έργα που ήδη παρουσιάζουν τρομακτικές καθυστερήσεις (τηλεθέρμανση Φλώρινας 41 εκατ. €, οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου 48 εκατ. €, αποχέτευση Δ. Διονύσου 16 εκατ. €).

2. Εκπτώσεις άνω του 50% στις 4 εργολαβίες της κατάτμησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος προϋπολογισμού 250 εκατ. €.

3. Επιστολή της Τράπεζας Αττικής (Ιανουάριος 2017) για απαράδεκτες πιέσεις προς την τράπεζα για νέα δάνεια, όταν ο όμιλος αδυνατούσε να εξυπηρετήσει τον ήδη υπάρχοντα δανεισμό άνω των 100 εκατ. €.

4. Δάνεια άνω των 70 εκατ. € από την Τράπεζα Αττικής τη διετία 2015-2016 εν μέσω Capital Controls όταν τα ταμεία των τραπεζών ήταν κλειστά για όλες τις υγιείς παραγωγικές επιχειρήσεις αλλά και για τον κάθε σωστό επαγγελματία της χώρας.

5. Πλειοδοσία στον πρώτο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες χωρίς τα απαραίτητα κεφάλαια, με εγγύηση τα περίφημα βοσκοτόπια.

"Το πιο εκρηκτικό μείγμα στον τομέα των κατασκευών τις τελευταίες δεκαετίες, η πιο μεγάλη επιχειρηματική φούσκα έσκασε! Τίποτα πια δεν μπορεί να σώσει την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, τον Α. Τσίπρα, τον Χρ. Σπίρτζη και όλη την παρέα που κυβερνά τη χώρα με τον πιο αδιαφανή και καθεστωτικό τρόπο. Εκλογές τώρα για να σωθεί η χώρα!" καταλήγει στην ανακοίνωσή του ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ.